środa, 15 maja 2013

3 drogi STX SCX + PJ

Chciałbym przedstawić swoje wykonanie popularnego projektu 3 drogi STX SCX + PJ. Po 2 drożnych monitorach nabrałem chęci do wykonania czegoś lepszego, choć nie obyło się bez problemów jak to zawsze bywa, ale o tym niżej.

Głośniki:

GDN-22-140-8-SCX
GDM-14-150-8-SCX
GDWK-10-200-8-PJ

Obudowa:

Wykonana z płyty wiórowej 16mm, klejona na vicolu oraz skręcana wkrętami do drewna z imbusowym łbem. Całość pokryta fornirem modyfikowanym Heban przytwierdzonym za pomocą Patex (800ml) oraz butaprenu (400ml). Kleju nie żałowałem więc, a płyta wchłania go więc poszło ile poszło. Bass reflex to 102x160 i terminal jak ten nr 7 ze strony STX (kupione w lokalnym elektroniku). Całość stoi na kolcach MONACOR SPS-35/SC w kolorze grafitu. Obecnie obudowa nie polakierowania(może w przyszłości). Wiem, że głośniki mogły by byś trochę bliżej, lecz biorąc wymiary głośników ze strony STX, po przyjściu głośników okazało się że różnią się od tych podanych na stronie i niestety do GDMa trzeba było robić redukcję.

Wrażenia:

Dźwięk trudno opisać, gdyż to bardzo subiektywna ocena. Wrażenia odsłuchowe opiszę tak "podoba mi się jak grają, nie męczą, grają równo".

Kosztorys:

obudowy 80zł
kleje szpachla itp. 50zł
fornir 80zł
GDM 80zł
zwrotnice 150zł
wytłumienie 36zł
GDN GDWK 282zł
kolce 80zł
przewody 30zł
wkręty 36zł
drobnica 20zł

Ogólnie 844zł

Podsumowanie:

Ogólnie mało mam zdjęć z budowy, ale zamieszczam to co miałem, zdjecia robione telefonem więc jakość mierna. Oczywiście jestem świadom, że wizualnie nie są idealnie, ale co najważniejsze jestem z nich zadowolony.

 Kolumny napędzane Marazntzem PM7000
Galeria:










1 komentarz: